    From: "Mordzia" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązkowe OC - problem
    Date: Thu, 2 Dec 2010 16:49:09 +0100

    "witek" <w...@g...pl> napisał

    > wiec niech agent tez poczyta ustawe.
    > tylko tylko moge powiedziec na temat jego wiedzy.

    Ale to nie chodzi o_jego_wiedzę, tylko o to, jak postępuje TU w takich
    przypadkach.

    > ciekawe na jakiej podstawie, bo jakby do mnie napisal, to bym mu wyslal
    > umowe kupna sprzedazy,

    A czy w umowie kupna-sprzedaży jest coś na temat przekazanej polisy
    ubezpieczeniowej?

    > I dokładnie tylko tyle TU bedzie mogło zrobic w stosunku do zbywcy
    > pojazdu.

    Najwidoczniej jednak robi inaczej (nie wiem, czy standardowo, czy wyjątkowo)
    mając na względzie fakt, że przepisy są w tej kwestii ułomne.

    > jaki termin? jakiego wypowiedzenia? jakie powinien był?

    Termin wypowiedzenia umowy przy zmianie ubezpieczyciela.
    Jest to najpóźniej przeddzień końca okresu ubezpieczenia.

    > nic nie powinien był,

    Powinien był, jeśli nie chciał mieć dwóch polis i dwóch składek.
    A jeśli chciał - powinien obie polisy przekazać nabywcy.

    > ale oczywiscie masz jakies wsparcie w postaci paragrafów?

    Pewnie by się coś znalazło w KC :)

    > bo o ile wyzej to miało jeszcze sens, to tutaj znowu włączyłeś własną
    > wyobraźnie.

    Powtarzam - to nie są moje wymysły, tylko info od agenta.

    > ależ on nie musi wiedzieć. i tu jest cały problem.

    Czego nie musi wiedzieć? Że nie przekazywał polisy?
    Co najwyżej może nie chcieć tego wiedzieć, stąd propozycja, by tego typu
    czynności protokołować.

    > jak kupisz samochód z rozwalonym silnikiem, o czym nie wiedziałeś, to ten
    > samochód nagle przestaje być twój?
    > Sorry kupiłeś samochód z wszystkimi jego wadami i zaletami niezaleznie od
    > tego czy o nich wiedziałeś czy nie.

    Zgadza się, ale w takiej sytuacji, to ja sobie pluję w brodę, że kupiłem
    złom.
    Nikt mnie z tego powodu nie ściga i nie każe płacić obowiązkowego haraczu, o
    którego istnieniu nie miałem pojęcia.
    Poza tym akurat w przypadku, o którym piszesz, dość łatwo_przed_zakupem
    zweryfikować stan auta. Nie ma natomiast praktycznie żadnej rozsądnej
    możliwości zweryfikowania ile dodatkowych polis posiada dany pojazd. Gdyby
    był rejestr, to co innego, wówczas nie byłoby żadnego usprawiedliwienia. Ale
    nie ma. Nie wiem też poza tym, czy można sobie po prostu zadzwonić do danego
    TU i spytać z głupia frant, czy dany pojazd jest u nich ubezpieczony. Tzn.
    zadzwonić zapewne można, ale czy oni mają obowiązek udzielenia takiej
    informacji.

    > w ustawie jest zapis, ze umowa nieopłacona nie przedłuża sie,

    Czegoś nie rozumiem.
    Skoro umowa nieopłacona nie przedłuża się, to z tytułu jakiego nieopłacenia
    przyszło to wezwanie?