eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe] › Re: Obowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe]
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego
    [długawe]
    Date: Mon, 12 Nov 2007 22:03:12 +0100

    Jotte pisze:

    > - czy zarządca zarządca ma podstawę prawną (i tym samym właściele lokali
    > obowiązek płacenia) do usiłowania gromadzenia środków na remont metodą
    > "płatne z góry" (ustawa o własności lokali mówi o wspólnym ponoszeniu
    > kosztów remontów, dopóki remontu nie wykonano, to nie ma kosztów, płaci
    > się _po_ wykonaniu usługi)?

    A czy zawsze znajdzie się taki "frajer" (fachowiec) który zrobi coś na
    rzecz wspólnoty bez zaliczki, tak by nie trzeba było płacić "z góry" ?
    Chyba nie. Dla mnie to dość oczywiste że można żądać od współwłaścicieli
    pewnych pieniędzy z góry. I taki obowiązek może nałożyć wspólnota. Sam
    zarząd nie może.

    > - jeśli sytuacja się powtórzy po raz kolejny, nie zostaną określone
    > żadne terminy, kary umowne a zarządca nadal będzie twierdził, że musi
    > mieć _zabezpieczenie_ w postaci pełnych wpłat, to jak wycofać wpłacone
    > pieniądze?

    Przede wszystkim zmienić takiego kiepskiego zarządce. Jeśli jest uchwała
    wspólnoty to nie da sie pieniędzy wycofać, a zarząd powinien wystąpić
    przeciwko tym którzy nie wpłacili.
    jeśli nie ma to chyba nie powinno być problemów z wycofaniem pieniędzy.
    Tak czy inaczej zmienić zarząd.

    > - czy nie najlepiej nie wpłacać nic, za zasadzie zrobiona usługa -
    > będzie zapłata?

    Wątpię.

    Decyduje uchwała wspólnoty w trybie art. 22 ust. 3. jeśli uchwała
    nakłada na współwłaścicieli obowiązek uiszczenia pieniędzy "z góry" to
    trzeba płacić, albo skarżyć uchwałę - art. 25 ust. 1.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"