eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe] › Re: Obowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe]
  • Data: 2007-11-12 22:10:56
    Temat: Re: Obowiązki właściciela wyodrębnionego lokalu własnościowego [długawe]
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Też jestem tego zdania, w tej sytuacji jednak nie można IMO tylko żądać
    > kasy (i to jeszcze 100% bo to nie jest zaliczka tylko płatność z góry).
    > W takiej sytuacji powinny być jednak określone terminy, kary umowne i
    > zasady wycofania pieniędzy w razie niewywiązania się zarządcy z terminów
    > inalezy tego żądać.

    To miej pretensje do autorów uchwały.

    > Jeśli takich sprecyzowań nie ma, to wpłacanie pieniędzy (szczególnie
    > wobec uprzednich nieprawidłowości byłoby naiwnością).

    A termin płatności jest? jeśli jest to zarząd w razie czego wygra
    proces, bo uchwała nakładająca obowiązek uiszczenia nie została zapewne
    zaskarżona.

    > Uchwała jest. Robót nie przeprowadzono. Juz 2 razy tak ponoć było, teraz
    > może być 3.

    To jest kwestia rozliczenia zarządu z wykonania uchwały. Wspólnota ma
    rozliczać. Właściciel ma możliwości z art. 26.

    > Nie znam dokładnie treści uchwały i nie wiem w jakim trybie została
    > podjęta (zaś wśród składających się na art. 22 ust. 3 punktów co do
    > opisanej sytuacji zastosować - pkt 10?).

    Podstawą pewnie raczej będzie pkt. 3

    > Ale zasugerowałem: w razie wezwania do wpłaty bez określenia terminarza
    > robót, kar umownych, możliwości wycofania środków niewykorzystanych w
    > terminie zażądać pisemnie przedstawienia takowych pod groźbą zaskarżenia
    > uchwały jako naruszającej interesy właściciela.

    Uchwałę to można zaskarżyć w określonym terminie - 6 tygodni - a potem
    to sobie tylko można pogadać, a uchwała obowiązuje.
    można co najwyżej wydać nową uchwałę przeciwną do poprzedniej :), czyli
    na przykład odwołać remont i zwrócić pieniądze. Ale do tego trzeba mieć
    odpowiednią większość.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"