  • Data: 2004-09-30 18:30:40
    Temat: Re: Obca pensja na moje konto 8-| ???
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cjha3p$o2f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Krzysztof M. napisał:

    > Jesli nie oddasz pieniędzy ... To BEZPDSTAWNIE SIĘ WZBOGACISZ ... chyba,
    > że udowodnisz, że owa firma winna była ci tą kasę ;>
    >
    > A o bezpodstawnym wzbogaceniu kodeks karny pisze następującą baśń :
    >
    > Art. 284. § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo
    > majątkowe,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Ale jest jeszcze ponoć coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie w dobrej
    wierze - i ponoć jeśli takie "wzbogacenie" zostanie wydane to przepada i nie
    może podlegać zwrotowi. Trzeba tylko udowodnić, że się "konkretnie te
    pieniądze" wydało.

    Ale ja jestem kompletnym laikiem, więc potraktujcie mnie z przymrużeniem
    oka.

    Poza tym pozostaje subtelna kwestia "moralności" takiego postępowania, ale w
    tej dziedzinie nie jestem zapewne autorytetem ;)

    Pozdrawiam

    Tomek