  • Data: 2013-04-30 12:18:42
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.04.2013 12:06, Andrzej Lawa pisze:
    > Podobnie jak jajko na Wielkanoc,

    Owszem, Wielkanoc jest niestety silnie obłożona postpogańskimi
    elementami. Przy czym zatraciły one już dawny charakter, podobnie jak
    dzieciom w przedszkolu topienie Marzanny się nie kojarzy z
    prasłowiańskimi bóstwami.

    >choinka na "Boże Narodzenie"

    Ja znam wyjaśnienie, że choinkę wymyślił Marcin Luter zachwycony pięknem
    stworzonego przez Boga świata, gdy zauważył mieniącą się w słońcu
    ośnieżoną choinkę i przeniósł to do domu i przystroił mieniącymi się
    świecami i ozdobami.

    Znasz inne wyjaśnienie tego elementu dekoracyjnego?

    >(nie
    > wspominając już o dacie tegoż - wesołych Saturnaliów ;) ).

    Data jak data. Pismo Święte nie podaje daty narodzin Jezusa, dlatego
    uplasowanie tej daty w roku jest symboliczne. Wybrano datę, w której
    odbywały się dawne pogańskie święta, bo to naturalne, jak się gdzieś
    wychodzi z mniejszości.

    > Smutne to jest to, że stada dorosłych ludzi nadal wierzą w dziecinne
    > zabobony i co gorsza usiłują wg nich świat zmieniać.

    Smutne jest to, że stada dorosłych ludzi przestają wierzyć i czynią boga
    ze swojego rozumu nie dostrzegając jego ułomności oraz stawiają
    ateistyczne dogmaty nad Bożym Słowem.

    > Ależ ja nigdy w życiu nie odebrałem tego jako krzywdy!

    Wiem. Ale siedzi to w tobie. Mam nadzieję, że kiedyś to przełamiesz i
    powierzysz swoje życie Bogu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek