  • Data: 2013-04-30 14:05:15
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Owszem, Wielkanoc jest niestety silnie obłożona postpogańskimi
    > elementami. Przy czym zatraciły one już dawny charakter, podobnie jak
    > dzieciom w przedszkolu topienie Marzanny się nie kojarzy z
    > prasłowiańskimi bóstwami.

    > Ja znam wyjaśnienie, że choinkę wymyślił Marcin Luter zachwycony pięknem
    > stworzonego przez Boga świata, gdy zauważył mieniącą się w słońcu
    > ośnieżoną choinkę i przeniósł to do domu i przystroił mieniącymi się
    > świecami i ozdobami.

    Hehehehehe.

    > Znasz inne wyjaśnienie tego elementu dekoracyjnego?

    "The use of evergreen trees, wreaths, and garlands to symbolize eternal
    life was a custom of the ancient Egyptians, Chinese, and Hebrews. Tree
    worship was common among the pagan Europeans and survived their
    conversion to Christianity in the Scandinavian customs of decorating the
    house and barn with evergreens at the New Year to scare away the devil
    and of setting up a tree for the birds during Christmastime."

    (Encyclopaedia Britannica)

    > Data jak data. Pismo Święte nie podaje daty narodzin Jezusa, dlatego

    Owszem, dokładna data nie jest oczywiście podana, ale na podstawie
    opisywanych okoliczności wychodzą okolice końca września.

    > uplasowanie tej daty w roku jest symboliczne. Wybrano datę, w której
    > odbywały się dawne pogańskie święta, bo to naturalne, jak się gdzieś
    > wychodzi z mniejszości.

    Normalna, polityczno-merketingowa decyzja.

    > Smutne jest to, że stada dorosłych ludzi przestają wierzyć i czynią boga
    > ze swojego rozumu nie dostrzegając jego ułomności oraz stawiają
    > ateistyczne dogmaty nad Bożym Słowem.

    Znowu bezczelnie kłamiesz. Ateizm sprowadza się do tego, żeby NIE MIEĆ
    dogmatów! Dogmaty to domena wiary!

    > Wiem. Ale siedzi to w tobie. Mam nadzieję, że kiedyś to przełamiesz i
    > powierzysz swoje życie Bogu.

    Zaprzestań tej taniej psychoanalizy, pedofilu....