  • Data: 2013-04-24 10:05:11
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2013 08:37, Andrzej Lawa pisze:

    > Ja mam. Ale uważam to za smutną konieczność, kiedy zagrożone jest dobro
    > otoczenia/społeczeństwa. Aczkolwiek jeśli ktoś szkodzi tylko sobie, to
    > już tylko jego problem. Np. narkotyki - system zakazów i nakazów słabo
    > się sprawdza, co pięknie wykazała prohibicja na alkohol w USA.

    No wiesz, jakoś się sprawdza na innych. Prohibicja się nie udała, bo:

    a) Nagle zrobiono STOP rozpędzonemu przez wieki pociągowi i nie dziw, że
    pasażerowie polecieli na zbity pysk.

    b) sam alkohol jako taki nie jest szkodliwy z definicji, a czasami wręcz
    prozdrowotny. To jego nadużywanie jest szkodliwe. Ale to tak samo i
    jedzenie, jak się człowieki przeżerają.
    Temat alkoholu jest wieloaspektowy, bo nadużywanie wynika często z
    choroby. Nie mam tu wypracowanego jednolitego zdania.

    Ale inne narkotyki -- owszem, dobrze, że są zakazywane, a rozpędzone
    niestety do bólu papierosy, że są pomału wyhamowywane (bo za nagle to by
    mogło grozić właśnie jak z prohibicją)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek