    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Tue, 23 Apr 2013 15:44:29 +0200
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304231513411.3476@quad>

    > Coś wyjaśnij.
    > Jak zmusić NASTĘPNYCH żeby do roboty jeździli rowerem?

    No to czy się coś da technicznie wprowadzić nie zmienia oceny w rodzaju
    ,,fajnie by było, jakby takie coś wprowadzić''. Aczkolwiek z tego co mi
    się obiło o oczy, to w Holandii prowadzi się takie zmuszanie metodą ,,ci
    co dojeżdżają rowerem do pracy dostają takie a nie inne przywileje, a
    pozostali nie''.

    > "nie da się, musi być samochód" (szukać w archiwach postów Przemka,
    > również pod ksywą "Tristan").

    Nie rozumiem, ja głosiłem tezy, że nie da się rowerem w ogólności i musi
    być samochód?
    Czy może że MI SIĘ NIE DA? Stawiam na to drugie, bo zwolennikiem modelu
    Holenderskiego byłem zawsze i 12 lat temu, jak pracowałem
    ,,stacjonarnie'' to jeździłem rowerem do pracy nawet zimą.

    > Bo oczywiście Ty zakładasz, że każdego STAĆ na poświęcanie czasu
    > na "gimnastykę luzem",

    No jak nie stać kogoś na 5 minut dziennie rano, to znaczy że jego życie
    jest żałosne i należy zrobić coś z tym. To taki sam argument jak tych,
    co mówią ,,ty niewolniku masz siedzieć w praktikerze/obi/cokolwiek w
    niedzielę, bo ja nie mam kiedy indziej kupić worka cementu''. Jeżeli
    czyjeś życie jest tak żałosne, że jedynie w niedzielę ma czas na zakup
    worka cementu, to znaczy że coś trzeba zrobić z tym życiem. I jako
    zwolennik działań prospołecznych tym tematem też bym się zajął.

    > Wiem - pilnujesz żeby rozwinął się przemysł handlu zwolnieniami
    > od obowiązku, pod dowolnym pozorem, ktoś zarobi na łapówkach :>

    Wiesz, z pomysłu ogólnego że ,,fajnie byłoby gdyby'', wszedłeś w
    dowolnie przez ciebie urojone (no bo brak jest przecież opracowanych
    zasad takiego pomysłu, a już te zasady dyskutujesz!) aspekty. Na tej
    zasadzie to sobie dyskutuj z samym sobą do woli.

    Oczywiście technicznie wprowadzenie takiej gimnastyki porannej jako
    obowiązkowej nie jest łatwe i sensownie realizowalne wg mnie. Aczkolwiek
    pomarzyć, że sama idea nie byłaby taka głupia, można.

    > U Ciebie?

    No jak widać bardziej u Liwiusza czy Dominików. To oni głoszą etykę
    pełnej wolności nawet jak dane działania są korzystne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek