    From: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: zakaz wychodzenia ze szkołu (może trochę głupie;) [długie]
    Date: Thu, 27 Nov 2003 00:06:14 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "Cheniu" <o...@m...com> napisał w wiadomości
    news:bq3437$90n$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czyli 10 zł pewnej grzywny za zabójstwo byłoby OK? ;)
    > A na poważnie to może ktoś mi wytłumaczy jak należy rozumieć ten slogan.

    Podejme sie. :-)

    Fakt autentyczny. Rumunia. Kilkanascie lat temu.

    Bylo tak ze za morderstwo karano smiercia. Za przestepstwo zgwalcenia byla
    kara pozbawienia wolnosci. Przestepstwo to z czasem stalo sie plaga. I
    pewien madry czlek stwierdzil ze aby zmniejszyc ilosc potencjalnych
    przestepstw nalezy zaostrzyc kare za gwalt. Bo przeciez nic tak nie
    odstrasza od popelniania czynow przestepnych jak wysoka kara. Kare
    zaostrzono przewidujac k. smierci.

    Skutek?

    Ano taki ze zwiekszyla sie liczba morderstw popelnianych w zwiazku z
    gwaltem. "Nieoczekiwanie" zauwazono ze przestepcy ktorzy popelnili gwalt i
    grozila im w razie schwytania k. smierci celowo mordowali ofiary
    zmniejszajac tym samym prawdopodobienstwo ich schwytania. Bo przeciez co za
    roznica jak i tak dostawali "czape".

    Wniosek - zaostrzenie czy tez surowosc kary moze paradoksalnie zwiekszyc
    przestepczosc...