  • Data: 2012-05-24 21:14:59
    Temat: Re: Normy prawne płatne
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-05-24 21:06, Czeslawek wrote:

    > Nie trzeba. Do tej pory żyłem w błogiej nieświadomości. Byłem pewien, że
    > normy są aby ułatwieniem dla projektantów czy wykonawców.

    Chyba żartujesz. Od siebie dodam, że tworzeniem i tłumaczeniem norm
    całkiem oficjalnie na zlecenie PKN zajmują się firmy będące
    "autorytetami na rynku rozwiązań technicznych" (czytaj sprzedające
    sprzęt), które przemycają tam całkiem skutecznie "lub czasopisma" i
    jeszcze się tym chwalą na konferencjach (tłumacząc, co złego dla
    inwestorów z danych czasopism wynika i czemu muszą wyłożyć więcej kasy
    na ich sprzęt).

    Na przykład nie bez powodu przepisy przeciwpożarowe mamy świętsze od
    Niemców (na których się wzorowaliśmy). Btw - tam jest też przypadek
    prawa działającego wstecz, choć równie "nieoficjalnie" jak z "utworami
    literackimi".

    Shrek.