  • Data: 2012-05-25 17:16:19
    Temat: Re: Normy prawne płatne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 May 2012, Krzysztof Jodłowski wrote:

    [...komus, nie wiem komu bo wrotki nie ma...]

    > Niestety naruszy - prawo autorskie.

    A to prawo autorskie kiedy ostatnio czytałes?

    Bo w znanych mi wersjach jest tak:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29
    +++
    Art. 4.
    Nie stanowiš przedmiotu prawa autorskiego:

    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
    4) proste informacje prasowe.
    ---

    > Ktoś to przecież fizycznie napisał/przetłumaczył.

    ...no i?
    Jesli zrobił to w roli pracownika i nie miał w umowie odrębnego
    zapisu, włascicielem jest pracodawca (przytoczyć przepis, czy znasz
    albo sam znajdziesz z linku wyżej?)

    Jesli pracodawca jest państwo...

    FYI: spróbuj odszukać dyskusję o zasadach projetkowania "scieżek
    rowerowych", była niezła chryja jak którys samorzad wprowadził
    takie zasady jako obowiazujace prawo lokalne, a pózniej chciał się
    sadzić z innym samorzadem o to, że "bezprawnie od nich przepisali",
    powinno tam leżeć trochę argumentów w powyższej sprawie, AFAIR
    było również w prasie.

    pzdr, Gotfryd