eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    <63dd02d3$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <63dd1201$0$19613$65785112@news.neostrada.pl>
    <7ffy0kil95l6$.uu9g9gbgxh6h.dlg@40tude.net>
    <jwu38grb8t14$.epsmtut5efs7.dlg@40tude.net>
    <UpjDL.4026194$%q2.911969@fx15.ams1>
    <63de3eaa$0$9592$65785112@news.neostrada.pl>
    <XHrDL.2599646$G_96.1075276@fx13.ams1>
    <63e82cd0$0$9589$65785112@news.neostrada.pl>
    <_4YFL.67585$82jd.23411@fx13.ams1>
    <63e8c19b$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>
    <18ey666pms50y$.iecfzggxbk1s$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 14 Feb 2023 00:45:50 GMT

    On 2023-02-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tez nie specjalista, ale wydaje mi się, że sie da.

    Też mi się tak na początku wydawało, ale nabrałem wątpliwości. Nb.
    google wyrzuca sporo publikacji (naukowych), które wręcz otwarcie
    twierdzą, że można kogoś ukatrupić zatrzykiem z KCl i może być problem z
    wykrycem.

    > Musi byc stężenie tego potasu tak wysokie, ze organizm
    > przestanie działać. Co powinna zwykla analiza krwi wykryc,
    > tzn "elektrolitów".
    >
    > Tylko ... nawet jak wykryjesz, to nie wiadomo kto podal.
    > A moze nikt nie podał, tylko organizm sam do tego doszedl.
    >
    > Nawiasem mowiac - google na kopii strony pokazuje
    > LD50 117 mg/kg (mysz, dożylnie)
    >
    > A ze strony ktos te informacje usunął
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Chlorek_potasu
    >

    > po angielsku
    > LD50 2600 mg/kg (oral, rat)

    No cytowałem te dane wcześniej. Widzę, że nie czytasz moich jakże
    wartościowych wypowiedzi :)

    > spora rozbieznosc ... no to moze po smierci rozejdzie sie z krwi do
    > reszty organizmu, i bedzie "lekko podwyzszony poziom".

    No może właśnie i dlatego. Z tym, że jeszcze zastanawia mnie taka rzecz,
    wtrzykujemy dożylnie, idzie to do serca i tu następuje jego zatrzymanie
    (pytanie jak szybko). A jak się zatrzyma no to dalej to już chyba
    wyłącznie dyfuzjnie. Więc niby powinno się dać stwierdzić. Z drugiej
    strony internety podają, że pełen obieg krwi następuje w ciągu <1min.
    Strony HRW podają z kolei, że przy egzekucji zatrzymanie akcji serca
    następuje w ciągu 2 min, a stężenie używane jest tak wysokie, że zatrzyk
    wiązałby się z olbrzymim bólem, co jest powodem, dla którego skazańca się
    zawsze wcześniej usypia.

    A z trzeciej strony są publikacje jak np. ta:
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21923800/

    Gdzie stwierdzono dużo wyższe stężenie KCl właśnie w sercu, co pewnie
    można interpretować i tak, że sama wymiana w jego naczyniach włosowatych
    (czy co tam jest) nie nastąpi jak już ten chlorek tam dotrze.

    --
    Marcin