eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
  • Data: 2023-02-08 16:48:03
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Feb 2023 16:16:16 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przyczyny większej umieralności w jednym zespole, niż w innym można
    > upatrywać w wielu różnych czynnikach:
    > - celowej działalności;
    > - niekompetencji ratowników;
    > - braków w wyposażeniu konkretnej karetki;
    > - ukopletowaniu sprzętowy karetki;
    > - specyfiki działania na konkretnym terenie
    > i pewnie jeszcze szeregu innych, które mi do głowy nie przyszły.

    I bardzo mozliwe, ze nikogo to nie zainteresowalo - nie robili
    statystyk skutecznosci, to nie zwrocili uwagi, ze jedna ma wyraznie
    gorsze.

> [...]
    > większości przypadków. Której używa ratownik?

    > Przede wszystkim takiej, jaką ma. A jaką ma? Jak dłużej w stacji
    > pracuje, to ma taką, jaką zamówi. Ale wielu ratowników dorabia i jak
    > zaczynasz dyżur, to przegadasz, co masz, bo plecak jest firmowy. Może
    > się zdarzyć, że masz rurkę, której od kursu nie próbowałeś zakładać.
    >
    > Jedne rurki się łatwiej wkłada, drugie trudniej, a środki zwiodczające
    > mogą to ułatwić. Jak dostaniesz rurkę, którą niej umiesz używać, to
    > spora szansa, ze zaczniesz nadużywać środków zwiodczających. Czy się to
    > przełoży na śmiertelność - z założenia nie powinno.

    A tu wlasnie mozna wyczytac,
    "stosuje się jako środek zwiotczający mięśnie poprzecznie prążkowane w
    czasie zabiegów chirurgicznych w znieczuleniu ogólnym oraz podczas
    intubacji dotchawiczej."

    I ja sie nie znam - jedne zespoly nie stosują nigdy,
    a w innym moze byc jakis zwolennik, ktory stosuje, z dobrym skutkiem?

    Bo zdaje sie ze to nie bylo "wieksze żużycie". To było bardzo duże
    zuzycie, leku, który w karetce prawie w ogóle nie powinien być
    używany.
    Przynajmniej tak mi sie wydaje - i to wlasnie kogos zaciekawilo - po
    co im ten pavulon.
    Jakby bylo np 2x wieksze, to moze by nikt nie zwrocil uwagi.
    Albo wydal zalecenie oszczedzania.

    > Dochodzi do tego aspekt, że ratujesz ludzi umierających, Jak ktoś umrze,
    > to nie ma tak, jak w wypadku Policji, ze jest afera. W szpitalu umiera
    > pewnie kilkanaście osób dziennie i nie wszczyna się w każdy wypadku
    > śledztwa. Nawet, jeśli jest podejrzenie błędu w sztuce medycznej, to
    > raczej nikt nie rozważa celowego mordowania pacjentów.

    Ano nie, choc temat eutanazji sie przewija ...

    J.