  • Data: 2005-06-14 12:42:59
    Temat: Re: Niezogdnosc towaru z umowa a awaria sprzetu
    Od: maHo <m...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    D wrote:
    > Jeden z wlascicieli sklepu komp. przyjmuje nast. postawe wobec odpow. za
    > niezgodnosc tow. z umowa konsumencka:
    > Jezeli na sprzet jest wystawiona 12-mies. gwarancja, znaczy to, ze trwalosc
    > sprzetu tyle wlasnie wynosi, wiec po 12 mies. uzytkowania, jesli sie
    > popsuje, sprzedawca nie ma obowiazku bezplatnej naprawy/wymiany sprzetu na
    > wolny od wad.
    > Jako analogiczny przyklad przytoczono sprzedaz zarowki, ktorej trwalosc z
    > oczywistych wzgledow nie wynosi 24-mies.

    wydaje mi się że sprzedawca częściowo ma rację, tzn zależy co się
    zepsuje. Jeżeli się zepsuje wskutek zużycia, to wtedy nie można się wg.
    mnie powoływać na niezgodność z umową. Ale jeżeli awaria jest
    spowodowana czymś co było nie tak już przy zakupie ( i da się to
    udowodnić :> ), to wtedy sprzedawca racji nie ma.

    pozdrav

    maHo