  • Data: 2007-11-01 00:10:58
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2007-11-01 00:47 użytkownik Marcin Debowski napisał :

    > To dwie, różne sytuacje. Pierwsza, przekroczenie terminu 2-letniego,
    > "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    > w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    > towaru kupującemu" (art.10 u.1) - więc istotne jest wykazanie, że wada
    > ujawniła się jeszcze w obrębie tych 2ch lat. Mozliwe jest przeciez, ze
    > ujawniła się po tym terminie. Obowiązek wykazania tego spoczywa na
    > kupującym (art. 6kc) bo to on wywodzi z tego faktu skutki prawne
    > (sprzedawca ma naprawić bo ja, kupujący stwierdziłem w terminie ustawowym
> [...]

    Nie widzę tu żadnego sensu. Dlaczego trzeba wykazać, że wadę stwierdzono
    przed upływem dwóch lat, ale już nie trzeba wykazywać, że stwierdzono ją
    nie dalej niż dwa miesiące temu? Możliwe jest przecież, że stwierdzono
    ją ponad dwa miesiące wcześniej. Piszesz, że w drugiej sytuacji to
    sprzedawca coś twierdzi, ale w pierwszym przypadku tak samo coś twierdzi
    (że wadę stwierdzono po upływie dwóch lat). W sumie to zawsze obie
    strony coś twierdzą i robi się syf brzydko mówiąc.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`