  • Data: 2007-11-01 02:15:31
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01.11.2007 Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> napisał/a:
    > (że wadę stwierdzono po upływie dwóch lat). W sumie to zawsze obie
    > strony coś twierdzą i robi się syf brzydko mówiąc.

    Klucz w niepozornym stwierdzeniu "strona która z danego faktu wywodzi
    skutki prawne". Domagam się od Ciebie naprawy samochodu ponieważ zbiłeś mi
    w nim szybę. Mój fakt: Ty zbiłeś szybę. Skutek prawny którego się
    domagam: naprawa samochodu. Obowiązek udowodnienia, że Ty zbiłeś - mój.
    Mój fakt: wystąpiła niezgodność w ciągu 2ch lat od chwili wydania
    towaru. Skutek prawny którego się domagam: naprawione urządzenie. Poniżej
    2ch lat: udowodniłem (nie ma fizycznie innej opcji). Powyżej 2ch lat:
    mój obowiązek dostarczenia dowodu. Jeśli masz z tym
    kłopoty (sam tez miewam, nie przejmuj się) to pomyśl równiez w
    kontekscie sekwencji zdarzeń: kto pierwszy domaga się od drugiej strony
    czegoś w obrebie danego zdarzenia. Jak reklamujesz to Ty od sprzedawca a
    nie sprzedawca od Ciebie - Twoja inicjatywa, nie sprzedawcy (zdarzenie:
    reklamacja). Sprawa 2ch miesięcy (zdarzenie: zakwestionowanie dotrzymania
    termninu). Czy Ty masz w tym interes aby podnies sprawę przekroczenia
    terminu i się czegoś w związku z tym domagasz czy sprzedawca? Sprzedawca.
    Ty nic tu nie robisz bo nie masz w takiej inicjatywie (fakcie) żadnego
    interesu prawnego.

    --
    Marcin