  • Data: 2007-11-02 18:53:05
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr pisze:
    > Nie mam Ci tego za złe, ja też nie jestem i mam blade pojęcie, ale
    > akurat w reklamacjach jestem na bieżąco. A uwierz mi - nie zawsze to co
    > 'zwykły' inteligentny człowiek przeczyta w ustawie ma takie znaczenie
    > jak się wydaje na pierwszy rzut oka, wyrwane z kontekstu.

    tylko że czasem poza ustawą trzeba sięgnąć dalej
    o ile przy sformułowaniu zawartym w ustawie można by próbować wykazywać,
    że prawo wyboru należy do sprzedawcy, to dyrektywa na której oparta jest
    ustawa nie pozostawia wątpliwości - wybór sposobu załatwienia reklamacji
    (żądania) należy do kupującego (art.3 ust.3)
    a ustawa musi być interpretowana zgodnie z dyrektywą
    tyle przepisy, praktyka to odrębna kwestia

    KG