  • Data: 2007-09-03 06:30:42
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trio" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fbfgsa$4ko$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Hej
    >
    > Mam takie pytanko do grupowiczów.
    >
    > Jak rozumieć stwierdzenie, że sprzewdawca musi "ustosunkować się" do
    > reklamacji w terminie 14 dni.
    >
    > Ja rozumiem to tak, że musi określić, czy uznaje reklamację, czy ją
    > odrzuca. Jeżeli się nie zmieści w terminie, to roszczenia uznał za
    > uzasadnione.
    >
    > Mam problem ze sprzedającym, bo twierdzi, że ustosunkował się pismem mniej
    > więcej o takiej treśc:
    > "Sprzęt został wysłany do producenta celem naprawy lub jeżeli nie będzie
    > to możliwe wymiany".

> [...]

    witam

    ja myślę, że ustosunkował się do reklamacji - ma bowiem obowiązek ją
    przyjąć, natomiast ustosunkowanie się to nic innego jak określenie jakie
    czynności w ramach reklamacji wykona - i on przyjął reklamację i zamierza
    twój towar naprawić względnie wymienić na wolny od wad gdy naprawić się nie
    da

    oczywiście to moje zdanie;

    wbrew twierdzeniom sprzedawcy powyższe oświadczenie oznacza, że sprzedawca
    przyjął reklamację no i określił sposób przywrócenia zgodności towaru z
    umową, co oznacza ustosunkowanie się w rozumieniu art.8 ust.3 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży (...);

    może inni mają inne zdanie

    pzdr