    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz
    Date: Fri, 17 Nov 2006 13:19:00 +0100
    To: Bogdan <b...@o...pl>

    Bogdan napisał(a):

    > Kupiłem płytę główną w sklepie internetowym. Po zainstalowaniu brak
    > jakichkolwiek oznak "życia". Ponieważ mam w komputerze marny zasilacz 300W a
    > nowy sprzęt jest dość "silny", pomyślałem, że właśnie on nie wyrabia. W
    > drugim komputerze (na gwarancji, bez plomb) mam zasilacz, 400W który to
    > podłączyłem do tej płyty. Przy próbie uruchomienia z zasilacza poszedł błysk
    > i dymek - zasilacz umarł.

    Hmmm na 99% stary zasilacz nie pojdzie z nowa plyta. Co do tego nowszego
    proponowalbym najpierw sprawdzic co sie spalilo w zasilaczu. Moze sie
    uszkodzil od plyty a moze nie.
    Wez pod uwage jeszcze jedna mozliwosc, ze plyta sie uszkodzila od
    pierwszego zasilacza.
    Niemniej wszystko to gdybanie, zeby cos powiedziec nalezaloby sprawdzic
    i plyte i zasilacz, bo z powyzszego nie mozna jednoznacznie okreslic co
    jest przyczyna awarii.

    > Napisałem pismo, że stwierdzam niezgodność towaru z umową i proszę o wymianę
    > na fabrycznie nowy i wysyłam to na ich koszt. W korespondencji mejlowej
    > otrzymałem między innymi taką informację:

    Ciesz sie ze wogole odebrali przesylke na ich koszt...
    Fakt, ze sprzedawca musi pokryc koszty przesylki nie oznacza ze musi
    odbierac paczki wysylane na jego koszt.

    > Czy w przypadku zgłaszania niezgodności mają takie prawo? Przecież w ciągu
    > sześciu miesięcy przyjmuje się, że wada istniała od początku. Powinni to
    > wymienić "od ręki" czy będę te 14 dni?

    No ale wydaje mi sie, ze jesli ktos zglasza niezgodnosc to trzeba by
    sprawdzic, czy owa niezgodnosc zeczywiscie wystepuje? Chyba ze sie myle.

    MSPANC
    Jak pukniesz mlotkiem w plyte w ciagu 6 miesiecy tez bedziesz utrzymywal
    ze wada istniala od poczatku?

    > 1. Co z uszkodzonym zasilaczem? Oddać go do reklamacji z gwarancji komputera
    > (ma 11 miesięcy, więc może też niezgodność?) czy starać się od sprzedawcy
    > płyty - jeżeli istnieje taka możliwość?

    Raczej nie przejdzie ani jedno, ani drugie. Probowac zawsze mozna.

    > 2. Abstrahując od tego przypadku, czy sprzedawca ma prawo żądać lub
    > uzależniać przyjęcie reklamacji od odesłania towaru w oryginalnym
    > opakowaniu?

    Oryginalne opakowanie gwarantuje (na ogol) ze sprzet nie dostanie po
    drodze dodatkowych uszkodzen. Co do samego faktu czy moze czy nie, byly
    juz tutaj na ten temat dyskusje. Proponuje sprawdzic archiwum.

    pozdrawiam,
    Przemek O.