  • Data: 2009-10-17 14:40:13
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    adam pisze:
    > Witam,
    > udzieliłem pewnej osobie pożyczkę (poprzez aukcję allegro) w wysokości
    > 3000zł - użytkownik miał oddać do 10 dni kwotę 3400zł. Niestety, ale minęło
    > już kilka miesięcy, a kwota nie została zwrócona.

    Jak się udziela pożyczki przez allegro?

    > Moje pytania w związku z powyższym:
    > - czy procent % na jaki pożyczka została udzielona jest zgodny z prawem i
    > nie będę miał żadnych problemów zgłaszając sprawę na policję?

    1. Maksymalna wysokość oprocentowania może być około (nie chce mi się
    teraz sprawdzać) 25% w skali roku.

    Na policję nie ma sensu zgłaszać, chyba że masz dowody na oszustwo,
    czyli że w momencie brania pożyczki ktoś już nie miał zamiaru jej spłacić.

    > - czy jako dowody sprawy wystarczy potwierdzenie przelewu, wydruk aukcji +
    > ewentualne rozmowy poprzez gg komunikator ustalające warunki pożyczki

    Nie bardzo, pożyczka powyżej 500zł powinna być stwierdzona pismem.

    --
    Liwiusz