  • Data: 2009-10-18 07:27:28
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Sami dali. Nie musiałem nawet chodzić. To się nazywa "kredyt
    > odnawialny". Uprzedzając twoje dalsze złośliwe uwagi ignoranta: bez
    > prowizji.

    Nie chodzi o to, aby pożyczyć z banku, w którym ma się dobrą historię
    kredytową i w którym płacisz prowizje z innych tytułów lub który inaczej
    na Tobie zarabia - wtedy może udzielić Ci takiego kredytu odnawialnego
    poniżej kosztów. Idź jako nowy klient, do nowego banku po kredyt
    gotówkowy i każ sobie pożyczyć 3000zł za opłatą 14zł. A jak będą chcieli
    więcej (a na pewno będą chcieli), to wyzwij ich od lichwiarzy. Tutaj
    zobaczysz absurd Twojego rozumowania.

    Chcąc pożyczyć te 3000zł na 10 dni w banku również zapłacisz od tego
    kosztów więcej niż te 25% w skali roku. Tym samym nazywanie kogoś
    pożyczającego za opłatą 400zł lichwiarzem jest nie na miejscu.

    Lichwą może być nazwany nadmierny procent, jednakże nadmierność
    procentu ustala się po wzięciu pod uwagę konkretnych okoliczności.
    Pożyczenie na 480% może być lichwą w pożyczce na rok, ale nie na kilka dni.

    > Taki jesteś mądry, to się sam domyśl.

    Widać niewyspany dziś jestem, naprowadź.

    --
    Liwiusz