  • Data: 2009-10-17 20:07:50
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Tsk, tsk, tsk - 480% w stosunku rocznym? Kanciarz okantowany przez
    > kanciarza...

    Wielki mi kanciarz. Rozumiem, że według Ciebie za pożyczenie komuś
    3000zł na 10 dni można wziąć co najwyżej 14zł. Przepisy są do d*py i tyle.

    > Policja jak policja, ale fiskus może cię schrupać jak świeżą bułeczkę :)

    Z jakiego powodu?

    > Od pożyczek płaci się podatki!

    To oświeć mnie kto i jakie podatki płaci, wielki specjalisto! ;)

> [...]
    >
    > Allegro nie przewiduje takich aukcji.

    > ROTFL
    >
    > W najlepszym wypadku mógłbyś skorzystać z zapisów o bezpodstawnym
    > wzbogaceniu (że niby ten przelew omyłkowo wysłałeś do tego gościa), ale
    > to da ci tylko zwrot wysłanej sumy plus ewentualnie odsetki ustawowe od
    > dnia doręczenia adresatowi wezwania do zwrotu nienależnej sumy.
    >
    > A to i tak pod warunkiem, że w tytule przelewu nie było żadnych
    > "pożyczek" itepe, bo tak to się fiskus upomni o swoje 2% od całej sumy i
    > jeszcze stracisz (dozwolone prawem odsetki wyjdą mniejsze od tych 2%).

    Może najpierw przeczytaj ustawę o podatku od czynności
    cywilno-prawnych i dowiedz się, kto ten podatek ma w tym przypadku płacić.

    --
    Liwiusz