  • Data: 2006-08-26 23:23:01
    Temat: Re: Najem lokalu mieszkalnego - kilka pytan
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Ogladam sobie mieszkanie i decyduje sie je wynajac. Powiedzmy, ze
    > wlasciciel zobowiazuje sie je doposazyc bo czegos tam brakuje. Jak to
    > formalnie okreslic? Czy spisywac jakas przedwstepna umowe najmu czy
    > sporzadzic odrazu umowe najmu z zastrzezeniem protokolu
    > zdawczo-odbiorczego w dniu przekazania lokalu pod rygorem niewaznosci
    > umowy?

    Można zawrzeć taką umowę. Piszesz, że zobowiązujesz się wynająć chatę
    jeśli do dnia XX.XX zrobią to i to, a jeśli nie, to nie masz obowiązku
    wynająć. Kwestia zabezpieczeń jest otwarta.

    > 2. W jakich przypadkach warto sporzadzac taka przedstepna umowe najmu?

    Jeśli Ci zależy na tej chacie, to warto... Ale wiesz - we Wrocławiu
    tyle mieszkań... Zastanów się trzy razy.

    > 3. Zamierzam mieszkac jeszcze z 3 osobami, niestety tylko ja jestem w
    > tej chwili w Polsce i tylko ja moge zalatwiac mieszkanie i wszystkie
    > formalnosci. Czy w umowie najmu podac poprostu ich dane personalne, a
    > ja bede glownym najemca i tylko ja sie podpisze na umowie? Czy moze ja
    > podpisuje umowe najmu z wynajmujacym, a pozniej umowe podnajmu z moimi
    > wpollokatorami?

    No, żaden właściciel nie chce wynająć oficjalnie mieszkania czterem
    osobom naraz. :) To powiększa czterokrotnie ewentualne problemy w
    razie gdybyście nie chcieli się wynieść. Masz trzy rozwiązania:

    1) wynajmujecie to mieszkanie wspólnie - nierealne ze względów
    organizacyjnych i 'życiowych'

    2) wynajmujesz sam z prawem do wprowadzenia do lokalu innych osób w
    celu zamieszkania

    3) wynajmujesz sam bez ww. prawa

    W praktyce studenci wynajmują chaty w wersji 3) i nikt o nic nie pyta.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/