  • Date: Fri, 03 Aug 2007 20:39:03 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIespodziewany przelew na konto.

    Madoniowie wrote:

    > A ty nie?

    Nie. Nie stać mnie na naprawianie błędów jakichś bałaganiarzy. Jak się
    pomylił - niech sobie przyjedzie odebrać albo mi zapłaci za fatygę.

    > A jak coś znajdziesz, to tylko sprawdzasz w jednej gazecie czy
    > nie ma ogłoszenia w "zgubiłem"?

    W ogóle nie sprawdzam, tylko podrzucam przy okazji na komisariat.

    > Jeśli chodzi o paczkę, to tak, jeśli bym dostał od kogoś jakąś paczkę,
    > to skontaktował bym się z tą osobą w celu wyjaśnienia sprawy.

    Masz w takim razie dużo czasu i pieniędzy, żeby naprawiać cudze błędy.

    > Jak mi ktoś przyśle pieniądze przelewem, a nie będę się ich spodziewał,
    > to zainteresuję się _sam jako pierwszy,_ skąd pochodzą i czy czasem nie
    > trzeba ich zwrócić. Szczególnie, że na przelewie widać od kogo są

    Nie ma gwarancji.

    > i jest też numer konta nadawcy

    I?

    > Podobnie, jeśli bym coś wartościowego znalazł, to starałbym się ustalić
    > czyje to i zwrócić.

    Jasne, detektywa byś opłacił...

    > Bo dla mnie hasło "znalezione - nie kradzione"
    > znaczy tyle samo, co
    > "przywłaszczone - nie kradzione", "podwędzone - nie kradzione" itp. i
    > oznacza zwykłą kradzież.
    > Frajer jestem, co?
    >
    > Ale jak pisałem, pojęcie uczciwości jest niektórym obce, względnie
    > relatywizują je.

    Nie tyle frajer, co idiota lub kłamca i paszkwilant.

    Twierdzisz, że będziesz troskliwie szukał prawowitego właściciela, nie
    zważając na czas i środki oraz twierdzisz, że każdy kto nie jest
    podobnym nadgorliwcem, jakim jak _twierdzisz_ ty jesteś, to oszust i
    złodziej, co chciałby tylko coś cudzego zagarnąć.