    From: "Scyzoryk" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moje pierwsze bum - wypozyczenie samochodu i inne.
    Date: Sun, 23 Nov 2008 09:36:11 +0100

    > Jak wyglada dalsza kwestia naprawy samochodu? tj.
    > 1) Sprawca chce zeby pominac ubezpieczalnie i zeby "sie dogadac", plusy
    > minus, isc nie isc?

    Podjedz do dobrego lakiernika. Poproś o wycene. Dodaj 10% i jeśli tyle ci
    wypłaci w gotówce to bierz i naprawiaj w dowolnym miejscu. Plusy, kasę masz
    od razu, nie musisz biegac po ubezpieczalniach i walczyć o wypłatę. Minus,
    może sie okazać że czegoś lakiernik nie policzył i jednak kasy nie wystarczy
    (mysle ze przy stluczce parkingowej jest to malo prawdopodobne bo pewnie
    uszkodzenia niewielkie ale jest taka mozliwosc)

    > 2) Codziennie dojezdzam to szkoly - potrzebuje samochod. Czy moge
    > wypozyczyc samochod/auto zastepcze?

    wypozyczyc mozesz ale nie licz na to ze ktos za to zaplaci. Przy stluczce
    parkingowej IMO nie ma szans na zalatwienie auta zastepczego. Jesli koles ci
    za nie zaplaci (na 99% tego nie zrobi bo koszt to kilka stówek dziennie) to
    ok, ubezpieczyciel tego nie pokryje.

    > 3) Sa jakies roznice w naprawach gotowkowych/bezgotowkowych jesli chce
    > naprawic auto oraz wypozyczyc samochod?

    w gotowkowycz czesto mozesz na tym zarobic, szczegolnie przy malych
    uszkodzeniach. Ubezpieczyciel wyplaca wg. tabeli i cennika rzeczoznawcy a z
    lakiernikiem mozesz sie dogadac czesto na mniejsze kwoty. W przypadku
    rozliczenia bezgotowkowego całość zostanie przelana do warsztatu a ty masz
    tylko odebrac naprawione autko.

    > 4) Czy sprawca po spisaniu oswiadczenia (mam swiadka, ktory jechal ze
    > sprawca i jest po mojej stronie) ma jakies szanse na wymiganie sie od
    > bycia sprawca?

    szanse ma, ale pewnie nie bedzie kombinowal bo strart niewielkie. Tym
    bardziej ze podpisal oswiadczenia.

    > 5) Jakie powinienem podjac czynnosi w kwesti odzyskania tego co mi sie
    > nalezy?

    jesli chcesz sie z nim dogadac to tak jak napisalem. Mechanik, ktory zrobi
    wycene i dostajesz kase. Jesli chcesz kase od bezpeczalni to z wypelnionym
    osiwadczeniem (pełnym z numerami polis, dokładnymi danymi i opisem
    uszkodzeń) idziesz do jego ubezpieczalni zgłosic szkode. Po kilku dniach (w
    niektorych od razu ale nie sadze zeby przy tej pogodzie był ktoś wolny ;))
    dostaniesz rzeczoznawce zubezpieczalni ktory zrobi dokumentacje i wycene
    naprawy. Jesli sie z nia zgodzisz to po jakis 2-3 tyg od zgloszenia masz
    szanse dostac kase.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk