  • Data: 2008-11-23 10:37:33
    Temat: Re: Moje pierwsze bum - wypozyczenie samochodu i inne.
    Od: ulong <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pa_blo pisze:
    > Wypozyczyc i zadac za to odszkodowania mozesz tylko wtedy jesli samochod
    > jest NIEZBEDNY do prowadzenia dzialalnosci zarobkowej. Niezalezne warsztaty
    > ktore maja autka zastepcze bardzo niechetnie uzyczaja je przy malych
    > naprawach mlodym ludziom.
    No i bosko - auto jest zakupione na firme :)

    > Na bezgotowkowym nie zarobisz... Najwiecej zyskujesz przy lakierowaniu bo
    > ubezpieczalnia liczy circa 500 zl za element wedlug audatexu a lakiernicy
    > biora 200 zl (przynajmniej w Poznaniu). Przy powazniejszych naprawach
    > wiekszy uzysk = gorsza naprawa...
    Ok, lakierowac 1nego elemtu sie nie da, bo jest "pekniety, rozdarty",
    mowa o nadkolu, wiec wymiana. Z tego co czytam wyzej moge doliczyc sobie
    auto, przyszla mi na mysl rowniez utrata na wartosci auta - gdzies o tym
    czytalem ze ubezpieczalnie musza to wyplacac.

    > Jedz do ubezpieczalni zglosic szkode - najlepiej uszkodzonym samochodem. W
    > przypadku gdy samochod jest Ci narazie niezbedny a uszkodzenia pozwalaja
    > jezdzic, lepiej wziac pieniadze, poczekac az bedziesz mial troche wolnego i
    > oddac do niezaleznego warsztatu... Jesli nie jestes (a raczej nie) obyty z
    > takimi sprawami wez bezgotowkowo do aso... choc znam przypadek kiedy aso
    > dostalo kilka tys za zgieta belke zderzaka (Eclipse), wcale jej nie
    > wymienilo i polakierowalo tylko sama skorupe zderzaka.
    Bede musial w takim razie za chwile podjac decyzje czy robie to zeby
    stracic na wartosci samochodu, a zyskac w portfelu, czy zeby zrobic to
    porzadnie :)

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam, Wojtek.