  • Data: 2009-04-15 08:11:22
    Temat: Re: Mieszkanie: Czyje będzie?
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co pisze:
    > Poczytaj KRiO, Art 37. Chyba, że jak wspomniałem,
    > przegapiłem jakąś nowelizację.
    > "§ 1. Zgoda drugiego małżonka jest potrzebna do dokonania:
    > 1) czynności prawnej prowadzącej do zbycia, obciążenia, odpłatnego nabycia
    > nieruchomości lub użytkowania wieczystego, jak również prowadzącej
    > do oddania nieruchomości do używania lub pobierania z niej pożytków"

    Scenariusz:
    1. Dostaję od rodziców pieniądze do ręki.
    2. Kupuję za nie mieszkanie. Pieniądze z darowizny, więc mieszkanie moje.
    3. W akcie notarialnym podaję siebie jako kupującego i wpisuję siebie do KW
    4. Po latach żona nagle "zapomina" jak to było, oficjalnie robi takie
    oczy, że nie jest wpisana w KW, utrzymuje, że oczywiście wyrażała zgodę,
    a pieniądze na zakup pochodziły z majątku wspólnego. Żąda dopisania
    siebie do KW, a w przyszłości połowy wartości mieszkania.

    W jaki sposób art 37 mnie przed tym ratuje?
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl