  • Data: 2009-04-15 11:07:02
    Temat: Re: Mieszkanie: Czyje będzie?
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co pisze:
    > Błąd. Nie ma żadnego dowodu darowizny.

    Oczywiście. W tym scenariuszu świadomie "popełniam" ten błąd, aby
    pokazać, że samo oświadczenie nie wystarczy. Potrzebne są dowody.

    > W taki, że nie mógłbyś nabyć mieszkania jako majątek wspólny bez jej zgody
    > wyrażonej expresis verbis (w prawie nie ma "domniemania zgody").

    To zróbmy ankietę. Kto spisał umowę ze swoim współmałżonkiem przed
    zakupem mieszkania? ;-)

    > Czyli albo mieszkanie jest tylko Twoje, albo- jeśli udowodni Ci, że
    > pieniądze
    > na zakup nie mogły pochodzić z Twojego majątku osobistego- czynność prawna
    > jest nieważna. Oczywiście IMO.

    Jeżeli czynność prawna miałaby być nieważna, to mieszkanie nie byłoby
    ani męża, ani żony. W końcu zakup był nieważny.
    Mi się wydaje, że zgodnie z KRO zakłada się, że mieszkanie jest wspólne
    i uchybienie polegające na przekroczeniu zwykłego zarządu tego nie
    zmienia. Oczywiście IMO.
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk