    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <r73n4h$kfa$1@gioia.aioe.org> <5e9584c1$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7423t$bso$1@gioia.aioe.org> <5e9599cb$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <r748ag$1n4f$1@gioia.aioe.org>
    <5e95bc01$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <r74ef2$11ri$1@gioia.aioe.org>
    <5e95c559$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <r76ahl$1lpu$1@gioia.aioe.org>
    <5e96c088$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <r76gqs$pv3$1@gioia.aioe.org>
    <5e96d588$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
    <r76ntn$lq0$1@gioia.aioe.org>
    From: Kviat
    Date: Wed, 15 Apr 2020 16:52:34 +0200

    > Cóż w czasie PRL-u żelazna logika była uważana jako brak logiki,

    Chyba tylko wśród Twoich znajomych.
    Zaskoczę Cię, też coś tam coś tam pamiętam z PRL.

    > bo
    > wiązało się ją z logicznymi wywodami urzędników.

    Może to było związane z regionem?
    Bo na pewno nie z właściwym znaczeniem tego określenia.

    > i chyba nie tylko ja tak uważam:
    >
    > http://bibsy.pl/UAP0CzeN/zelazna-logika
    > https://demotywatory.pl/4863866/Zelazna-logika
    > https://potreningu.pl/motivators/1496/zelazna-logika
    ---czekolada-to-salatka

    No przecież, że nie tylko Ty. Twoi znajomi również, więc jest spore
    prawdopodobieństwo, że jeszcze ktoś używa tego w niewłaściwym znaczeniu.
    Np. wyznawcy pisu w niewłaściwym znaczeniu używają słów "prawda",
    "prawo", "sprawiedliwość". Faszyści w niewłaściwym znaczeniu używają
    słów "patriotyzm", "naród"...
    To wcale nie tak rzadkie zjawisko.

    > Ale jak chcesz, brnij dalej.

    Jeżeli dla kogoś demotywatory stanowią źródło, to trudno, nic na to nie
    poradzę. Osobiście bardziej mnie przekonuje pl.wiktionary.org, co nie
    wyklucza tego, że pisał to jakiś głąb, który nie ma pojęcia o czym
    pisze. Możesz wpis wyedytować i w dyskusji przekonać autora, że się
    pomylił, a jako argument podać linki do demotywatorów i do swoich znajomych.

    > By nazwać zrozumiałym dla Ciebie językiem

    Dziękuję. Specjalnie dla mnie nauczyłeś się nowego słowa, więc czuję się
    zaszczycony. Teraz proponuję, żebyś nauczył się go używać we właściwym
    znaczeniu. Tak samo jak zwrot żelazna logika.

    Pozdrawiam
    Piotr

    PS. zaniepokoiłeś mnie swoim dziwacznym rozumieniem "żelaznej logiki" i
    z ciekawości zapytałem świeżo upieczoną doktorkę (nie mylić z
    lekarką...), która robiła doktorat z językoznawstwa (język propagandy i
    takie tam głupoty), celowo nie prawnika, bo prawnicy mają podstawy
    logiki już na pierwszym roku, więc u nich odpowiedź byłaby oczywista (a
    przynajmniej u tych bardziej rozgarniętych, bo są i tacy, którzy nie
    wiedzą jak się pisze i wymawia "wziąć").
    Oczywiście nie wprowadzałem jej w niuanse naszej dyskusji, wziąłem ją z
    zaskoczenia :) i nie dałem czasu na zastanowienie i grzebanie po
    słownikach. Z niezrozumiałych dla mnie powodów potraktowała to poważnie,
    że niby ją egzaminuję, czy coś. W przeciwieństwie do Ciebie, nie
    zaskoczyła mnie swoją odpowiedzią, a już się zacząłem martwić, że to
    jednak ja się mylę. No cóż... każdy ma swoich znajomych i jakoś musi się
    dostosować żeby nie wyjść na głąba, więc nie miej do mnie pretensji
    jeżeli nie przyznam ci racji, bo ja lubię swoich znajomych i nie
    chciałbym w ich oczach wyjść na głąba.