    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 8 Feb 2013 10:22:41 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    <kemigi$idp$1@node1.news.atman.pl> <kemmp5$co9$1@usenet.news.interia.pl>
    <kemv5c$ql0$1@mx1.internetia.pl>
    <510f021a$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    <ken25n$co9$6@usenet.news.interia.pl> <ken3qm$ri1$2@node2.news.atman.pl>
    <ken4kc$co9$8@usenet.news.interia.pl> <keo95t$tgr$3@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302041418480.2944@quad>
    <510fd338$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302051017440.2148@quad>
    <51113aa8$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302061113310.3504@quad>
    <ketovk$5v5$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302062222590.3004@quad>
    <keum0i$osg$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1302070003050.3004@quad>
    <kevacc$mso$2@usenet.news.interia.pl> <kevtqr$uj5$1@node1.news.atman.pl>
    <kf0bmb$bi8$4@usenet.news.interia.pl> <kf0lgd$o4l$1@node1.news.atman.pl>

    On Thu, 7 Feb 2013, RadoslawF wrote:

    > Nieprawda.

    Gwoli ścisłości, trzeba ustalić gdzie leży nieprawda.
    Oczywiście, że "witek" ma 100% racji w tym że udostępniłeś.
    Ale IMO teza, że jest to tożsame z faktem iż POWIERZYŁEŚ
    jest błędna i to mocno.

    > A jedyny ewentualny wyjątek to sytuacja kiedy "małolat" jest
    > moim synem lub jestem jego prawnym opiekunem, więc beknę jako
    > osoba odpowiedzialna za czyny nieletniego. Ale nie za
    > niezabezpieczenie lub udostępnienie.

    I tu jest drugi punkt, w którym nie mogę się z Tobą zgodzić.
    Różnica w przepisach (użyte słowa) już była - za to, że ktoś
    kto nie ma uprawnień dorwał się do pojazdu mechanicznego
    z powodu braku zabezpieczeń właściciel pojazdu *może* być
    ukarany!
    Sprawdź sąsiednie posty - "udostępnienie" w zupełności
    wystarczy, nie ma potrzeby "powierzania".

    Żeby jasność była, wcale nie uprawnia to do karania za
    czyny spowodowane przez tego nieuprawnionego ani za
    "niewskazanie", skoro "powierzenia" nie było.

    pzdr, Gotfryd