  • Data: 2013-02-08 10:15:23
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 8 Feb 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Zresztą zagadnienie jest bardzo złożone. Przykładowo w Chorwacji masz taki
    > przepis, ze wykroczeniem jest nieposiadanie paragonu przez nabywcę przy
    > odejściu od okienka. Wprowadzili ten przepis w 2011 roku latem - były wielkie
    > plakaty na sklepach itd :-). Podobno też tak mają Włosi,

    Właśnie o Włoszech mi wiadomo - jak wprowadzali, to informacje były
    również w polskiej prasie.

    > Tak więc unormowanie Polskie jakoś szczególnie złe nie jest :-)

    Znaczy złe jest, że kontrole usiłują o zachowanie klienta czepiać
    się sprzedawcy, w czym logiki nie ma.
    We Włoszech jest prosto - za niewzięcie paragonu karany jest
    klient i już.
    To, że jest możliwe iż sprzedawca nieco naciąga obraz zdarzenia :>
    oczywiście też jest niewykluczone.

    pzdr, Gotfryd