    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat PKP - długie
    Date: Fri, 18 Feb 2005 19:31:28 +0100

    d...@p...onet.pl wrote:

    > Ale w pociągach są nalepki o treści (cytuję z pamięci) "Podróżni nie
    > posiadający biletu na przejazd zobowiązani się niezwłocznie zgłosić się do
    > pierwszego wagonu składu celem nabycia biletu u obsługi pociagu".

    Ostatni raz jechałem pociągiem latem zeszłego roku i żadna taka naklejka
    mi się w oczy nie rzuciła.

    Gdzie one zwykle są i jak drobnym druczkiem są wypełniane?

    > Jak się chce kupić bilet u obsługi to staje się na początku peronu i wsiada od
    > razu do pierwszego wagonu.

    A zgaduj zgadula, gdzie ten pierwszy wagon stanie. Jakoś nie widziałem
    na peronach oznaczeń "tutaj zatrzyma się pierwszy wagon". Ale może od
    ostatniego roku coś się zmieniło....

    > Nikt nikomu nie każe przepychać się z tobołami.

    Ech, a o ileż prościej by było, jakby taki kierownik pociągu czy inny
    konduktor po każdej stacji przespacerował się wzdłuż pociągu pytając,
    czy pasażerom czegoś nie potrzeba (np. bileciku)... Można by
    zaoszczędzić na kanarach, a i tak wszyscy by się uiścili. I nie byłoby
    wątpliwości "chciał zapłacić, czy chciał naciągnać".

    No, ale pracownicy PKP najwyraźniej stoją na stanowisku, że to
    pasażerowie są dla nich, a nie odwrotnie. I dlatego PKP prosperuje jak
    prosperuje...