  • Data: 2009-11-19 11:39:44
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Które dane? Użycia linuksów? Choćby stąd:
    >
    > a) wersja megaoptymistyczna dla fanatycznych zwolenników:
    >
    > http://webhosting.pl/Przegladarki.i.systemy.operacyj
    ne.w.roku.2007

    > 7%, Linuksa zaś z 1% do 5%.
    >
    > b) wersja bliższa realizmowi:
    >
    > http://www.ranking.pl/pl/rankings/operating-systems.
    html
    > Linux: 0,43%
    >
    > Więc moje założenie 2% jest chyba kompromisem wystarczającym.

    Te "rankingi" są o tyle nierzetelne, że nie ma w nich pozycji
    "niezidentyfikowane".

    A ja np. mam zwyczaj nie tylko wyłączać składniki aktywne w domyślnej
    przeglądarce, ale z reguły mam także wyłączoną identyfikację.

    Swoją szosą kiedyś niektóre spartolone strony nie chciały się
    wyświetlać, jeśli przeglądarką nie był exploder z M$ (sprawdzały ID
    przeglądarki i zwyczajnie odmawiały współpracy, jak nie był to IE w
    jakiejś konkretnej wersji). I przez to wiele osób nabrało zwyczaju do
    standardowo ustawiania fikcyjnej identyfikacji przeglądarki na IE...

    > Ale nie w wersji desktopowej. A o niej mówimy.

    Dokładnie - wszędzie pełno dystrybucji Linuxa w setkach rozmiarów,
    kolorów i smaków ;)

    > Bynajmniej. Nie ma rynku odbiorców pod Linuksa, więc nie ma podaży.
    > Generowanie sztucznej podaży przez państwo, na koszt podatnika, nie
    > wydaje mi się celowe.

    Odbiorcy są, a jest ich mniej, bo jest sztucznie utrzymywany
    semi-monopol mikrosyfa. Popatrz chociażby na tak zwana informatykę w
    szkołach...