  • Data: 2009-11-19 11:15:04
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Neofita? Używam produktów Microsoftu od 1992 roku.

    Tak jakoś mi się skojarzyło :-)

    > Zaciekle zwalczający? W moim komputerze jest stado OpenSource. Jakbyś

    I co z tego?

    > zadał sobie trochę trudu, to byś nawet znalazł w sieci dowody na to, że
    > przez parę lat wręcz aktywnie promowałem rozwiązania OpenSource na
    > różnych konferencjach.

    Właśnie jakoś mi się to skojarzyło z przeszłością.
    A aktywne promowanie MS z teraźniejszością.
    Stąd skojarzenie z neofitą :-)

    > Tylko co innego promowanie i wybór z własnej woli, jeżeli jest to
    > uzasadnione, a co innego wymuszanie ustawowe za kasę narodu.

    Więc łaskawie przyjmij do wiadomości, że obecnie zachodzi ustawowe
    wymuszanie za kasę narodu. Ta kasa płynie do zagranicznej, prywatnej
    firmy. Gruba kasa.

    > Nie musi. Tylko nie uważam, żeby było wskazane aby cały naród płacił za
    > zachcianki sporej mniejszości.

    No, naród zapłaciłby niesamowite pieniądze, gdyby opublikowano kod
    Płatnika, za którego wykonanie zapłacono. Firma zawołałaby sobie
    sto razy więcej za tę samą pracę, gdyby kod miał być jawny?
    Pewnie znający się na rzeczy mogliby się ponabijać, jak to "elegancko"
    rozwiązano pewne rzeczy i prestiż firmy poleciałby na pysk? :-)

    Nikt nie każe pisać Płatnika na Linuksa (czy też Macosa albo AmigaOS).
    Elementarna przyzwoitość wymaga jedynie, by ten kod (a co najmniej
    protokół transmisji) był jawny. To nie wymaga żadnych inwestycji
    poza dobrą wolą (której brak).

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP