  • Data: 2009-11-20 08:34:48
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co pisze:

    > Dopowiem, bo nie wyjaśniłem tego dostatecznie: jawność polega
    > przede wszystkim na jawnym i precyzyjnym określeniu _sposobu_
    > dostarczania danych. Dodatkowo dostarczany jest realizujący
    > ten sposób OS program kliencki.
    >
    > Kto chce, może przerobić go, dostosowując do jakiego chce
    > systemu (niech będzie i na ZX Spectrum), może też napisać własny
    > -byle trzymał się ściśle określonych kryteriów.

    No ale po co? Dla zabawy? Nie! Dla podszywania się pod Płatnika. A to
    oznacza

    Aspekt 3: Już pisałem, ale przeklejam dla porządku:

    Teraz system wiadomo z czym współpracuje i wiadomo
    jakiej jakości generowane są dokumenty. A jak dopuścisz dowolne coś, to
    powstaną odwieczne scysje... Winny ZUS czy winny skopany soft. A tak
    wiadomo, że ZUS i jak coś jest nie tak, to można szukać babola w swoim
    systemie.

    Uniwersalny system oznacza o wiele większe nakłady inwestycyjne na
    opracowanie naprawdę betonowego systemu, który będzie sobie radził z
    dowolną sieczką. Teraz nie musi. Teraz weryfikacja danych spoczywa na
    programie klienckim, a serwer może tylko przyjmować dane i już. Przy
    innych klientach weryfikacja będzie spoczywała na serwerze, co w skali
    przerobu, jaki ma ZUS jest naprawdę ogromnym kosztem.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek