    From: akala <a...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kurator oświaty wezwał ochronę i wyrzucił mnie siłą
    Date: Fri, 18 Aug 2006 13:34:08 +0200

    Dnia Fri, 18 Aug 2006 01:06:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Potoczna nazwa "naruszenie miru domowego" jest myląca. Przeczytaj treść
    > przepisu. Tam o domu nie ma słowem, ani o mirze zresztą. Generalnie naruszenie
    > prawa polegało na odmowie opuszczenia pomieszczenia pomimo wezwania przez osobę
    > uprawnioną do administrowania nim. I tyle. Ta osoba wcale nie musi tego jakoś
    > tam szczególnie uzasadniać. Won i już. Możesz sobie pisać skargi, ale wyleźć
    > stamtąd masz obowiązek.

    "won i już" to nie tak, nakaz opuszczenia pomieszczenia urzędu nie może
    wynikać z chamskiego zachowania się kuratora i jego niekompetencji.
    Kuratorium jest urzędem dostępnym każdemu obywatelowi. Pytający w żaden
    sposób nie uchybił godności osób tam pracujących, urzędowi, nie utrudniał
    działania urzędu tylko zgodnie z przysługującym mu prawem zagwarantowanym
    Konstytucją i stosowną ustawą chciał uzyskać informację.
    Co do przepisu karnego to powiem tak: w kk i kpk jest jeszcze kilka
    głupawych przepisów i choć obecny minister sprawiedliwości nie jest moim
    idolem to w pełni się zgadzam z jego opinią na temat tych ,którzy te
    kodeksy pisali. Gdyby ten przepis konkretnie odnosił się do prywatnego
    terenu lub pomieszczeń, to wtedy nie ma co dyskutować ale siłowe
    stosowanie go do państwowego urzędu w sytuacji gdy to zarządzający tym
    urzędem naruszył prawo jest po prostu naginaniem prawa.
    Pozostaje jeszcze problem ochroniarzy w urzędach, a raczej ochroniarzy
    niektórych osób tan pracujących, myślę ,że wcześniej czy później wyniknie
    problem który spowoduje ktoś zacznie się zajmować często zbędnym
    wydawaniem pieniędzy podatników.
    akala