    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Date: Fri, 11 Mar 2005 12:44:23 +0100

    > Prawa i wolnosci obywatelskie określone w konstytucji podlegają
    > ograniczeniom określonym w ustawach

    > Właśnie w tych.
    > I może tego nie zauwazyłeś, ale żaden z powołanych przez ciebie przepisów
    > nie zawiera nakazu uzyskania zgody na dokonanie przeszukania.

    nie zawiera rowniez informacji ze policjant moze wejsc zawsze na
    legitymacje,
    a gdy nie beda spelnione powyzsze warunki moge sie odwolywac, jasno jest
    sprecyzowane:

    Art. 220.
    §. 1. Przeszukania może dokonać prokurator albo na polecenie sądu lub
    prokuratora Policja, a w wypadkach wskazanych w ustawie także inny organ.
    §. 2. Postanowienie sądu lub prokuratora należy okazać osobie, u której
    przeszukanie ma być przeprowadzone.
    §. 3. W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    prokuratora nie mogło być wydane, stosuje się odpowiednio art. 217 § 3.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Art. 217.
    §. 1. Rzeczy mogące stanowić dowód w sprawie lub podlegające zajęciu w celu
    zabezpieczenia kar majątkowych, środków karnych o charakterze majątkowym,
    albo roszczeń o naprawienie szkody należy wydać na żądanie sądu lub
    prokuratora, a w wypadkach nie cierpiących zwłoki także na żądanie Policji
    lub innego uprawnionego organu.
    §. 2. Osobę mającą rzeczy podlegające wydaniu wzywa się do wydania ich
    dobrowolnie a w razie odmowy można przeprowadzić ich odebranie.
    §. 3. Jeżeli wydania żąda organ nie będący prokuratorem, przedstawia osobie
    mającej u siebie rzeczy podlegające wydaniu postanowienie sądu lub
    prokuratora, a gdy uzyskanie postanowienia nie było uprzednio możliwe,
    okazuje nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową, a
    następnie zwraca się niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie
    zatrzymania rzeczy. Osobie tej należy doręczyć, w terminie
    7 dni od zatrzymania rzeczy, postanowienie sądu lub prokuratora w
    przedmiocie zatwierdzenia tej czynności.
    §. 4. Dokumentację psychiatryczną wydaje się tylko sądowi lub prokuratorowi.

    > Nie masz racji, i żadne EOT tego nie zmieni.

    zawiera sprecyzowanie kiedy moze policjant wejsc na legitke, natomiast nie
    jest napisane
    ze moze wejsc zawsze a ja sie moge pozniej odwolywac. Cofam sie przykladu
    ktory zapodalem jakis czas
    temu.
    Dzwonek do drzwi, policjant mowi ze sasiad popelnil przestepstwo
    ineternetowe a ze ja jestem w tej samej sieci
    postanowil sprawdzic czy mam legalne oprogramowanie.
    Uzsadnione podejrzenie? W zyciu, nawqet podejrzeniem tego nie mozna nazwac,
    zwykla ceikawosc,
    dwa, czynnosc nie cierpiaca zwloki? Rowniez nie. Co robie, zgodnie z tymi
    art. wiem ze nie uprawnia go to do wejscia
    do mojego mieszkania na legitymacjre wiec po rpostu go nie wpuszcam.Co mi za
    to grozi? (i nie mow mi o rozwalonych drzwiach).
    Postepuje zgodnie z prawem.

    P.