  • Data: 2006-08-12 10:24:56
    Temat: Re: Kto lub co chroni prawa najemcy?
    Od: maciek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kot Behemot napisał(a):
    > maciek <m...@s...pl> napisał(a):
    >
    > najemca słyszy, że jeśli mu
    >

    > No ale to przecież prawda - możesz się wyprowadzić...
    > Możesz też nie wynajmowac mieszkania jeśli w umowie nie ma klauzuli która
    > zabezpieczy twoje prawa. A czy wiesz w jakiej sytuacji jest druga strona
    > czyli własciciel? W sytuacji beznadziejnej, własciciel nie może zrobić
    > kompletnie nic. Ja mam obecnie lokatora który mieszka w moim mieszkaniu,
    > odmawia wyprowadzki, przestał płacić pół roku temu, zużywa media i też za
    > nie nie płaci, prawdopodobnie demoluje mieszkanie a ja nic nie mogę zrobić
> [...]

    Przeczytaj co piszesz. Twoim zdaniem skoro prawo jest jakie jakie jest,
    to znaczy, że wynajmujący ma prawo nie wywiązywać się z umowy? Czyli na
    przykład pracodawca ma prawo nie płacić ZUS, bo prawo pracy bardziej
    chroni pracownika niż pracodawcę?

    Ja mogę (ponosząc oczywiście różne koszty) się wyprowadzić, ale
    wynajmujący skoro godzi się na to jakie są przepisy może po prostu
    mieszkania nie wynajmować tylko je sprzedać albo samemu tam mieszkać.
    Jednak jeśli wynajmuje to jego PSIM obowiązkiem jest dotrzymać umowy. I
    to jest właśnie tematem mojego pytania, a nie wishful thinking.