  • Data: 2007-09-17 10:26:58
    Temat: Re: Kserowanie dowodu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzyś" <n...@n...com> napisał
    > Ostatnio załatwiałem kilka spraw i wszędzie żądali kserokopii dokumentów,
    > zastanawiam się czy mają do tego prawo w/g ustawy o ochronie danych
    > osobowych.

    Są też inne ustawy i rozporządzenia. Zależy jakie sprawy załatwiałeś, bo one
    mogą być regulowane innymi przepisami zezwalającymi na żądanie takich
    danych. Poza tym ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy zbiorów danych,
    a nie w ogóle ochrony pojedynczych danych. Jeśli podmiot jest uprawniony do
    przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa albo zarejestrował własną
    bazę, a Ty dobrowolnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych albo dane te
    są prawem wymagane, wszystko jest ok. Poszukałbym przepisów, które regulują
    te sprawy, jakie załatwiasz, a nie tylko ustawy o ochronie danych, bo tamte
    przepisy mogą określać, jakie są niezbędne dokumenty.

    > Czytałem jakiś wyrok NSA w podobnej sprawie ale nie do końca go rozumiem
    > lub nie do końca jasno z tego wynika.

    Możesz wskazać jaki?