  • Data: 2007-09-17 11:20:51
    Temat: Re: Kserowanie dowodu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzyś" <n...@n...com> napisał
    > Załatwiałem kilka niezależnych od siebie spraw, ale dla przykładu
    > likwidacje szkody komunikacyjnej.
    > Prawo regulujące działanie ubezpieczalni nie nakazuje przekazania takiej
    > firmie ksera D.O.
    ..
    > Własnie problem w tym że nie są - nie ma przepisu żadnego który mi
    > nakazuje w takich sytuacjach dostarczyć kserokopie DO, lub tego zabrania.

    Jak wskazuje przytoczony wyrok "Gromadzenie danych osobowych przez wykonanie
    kopii dokumentu zawierającego te dane jest kwestią techniczną; posługiwanie
    się taką czy inną techniką utrwalania tych danych (kopiowanie lub
    przepisywanie) nie przesądza samo przez się o legalności albo nielegalności
    tego utrwalania (przetwarzania) ", nie ma więc znaczenia czy robią ksero czy
    nie. Chodzi o samo przetwarzanie danych zawartych w dokumencie. Należy się
    zastanowić czy na podstawie prawa regulującego załatwianie konkretnej sprawy
    oraz warunków niezbędnych dla realizacji umowy, podmiot jest uprawonony do
    przetwarzania danych zawartych w dokumencie (w tym wypadku w dowodzie
    osobistym). Jeśli są uprawnieni, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby te
    dane utrwalić (technicznie) w postaci ksera.