  • Data: 2010-08-24 09:00:55
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (08/24/2010 10:49 AM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To znaczy że baza PESEL nie istnieje? Albo że baza z DO nie istnieje i
    > że adresy na DO są tylko drukowane i zapominane?

    Baza PESEL istnieje. Ale w niej nie masz danych o prawach jazdy,
    dowodach osobistych itd... Jeżeliby w niej to wszystko trzymać, to
    byłoby to a) drogie , b) niewygodne w użytkowaniu (bo w dokumencie
    musiałbyś zamiast adresu mieć identyfikator z bazy).

    > No a co ma mój adres związku z tym, w jakim US składam zeznania?

    Zauważ że napisałem "ale co do DG to nie do końca", czyli o DG pisałem a
    nie o US.

    > Czy to,
    > że teraz składam do Gliwic zmienia Twoją sytuację? Jako kontrahent o tym
    > nie wiesz. Nie bardzo też wiesz nawet w jakim UG mam EDG,

    Ale ty masz to obowiązek podać/wywiesić w widocznym miejscu. To wchodzi
    w skład podstawowych danych o przedsiębiorcy. Jako twój (potencjalny)
    kontrahent/klient mam prawo wiedzieć gdzie mieszkasz, jaki jest twój
    NIP, jaki jest twój numer wpisu do EDG i w jakim UG/UM.

    [...]

    > Że aby go zrealizować, muszę zapłacić 800zł. Bo tyle kosztuje jego
    > realizacja.

    Nie, obowiązek meldunkowy nie kosztuje cię (poza dojazdem i straconym
    czasem) ani grosza. Wszystkie te w/w koszty są spowodowane twoją zmianą
    adresu.

    p. m.