  • Data: 2010-08-24 09:20:40
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    >Taka zmiana nie powinna kosztować 800zł. Powinna być
    > wykonywalna etapami po prostu. Co to komu przeszkadza, żeby moje auta
    > były zarejestrowane w Gliwicach do swojej śmierci? Przecież jeżdżą tak
    > samo jak po zmianie blach. Uprawnienia też mam na cały kraj, tylko
    > zarejestrowane w GL. Prawko też jest prawko EU, co za różnica gdzie
    > mieszkam? To wszystko nie powinno być regionalizowane.

    Po co zmieniać dokumenty za każdym razem czy robić w nich wpisy, po co
    zmieniać tablice...?
    Każdego posiadacza jednozncznie identyfikuje nazwa+PESEL/REGON, podobnie z
    prawem jazdy.
    A ustalenie adresu, jeśli byłoby to kiedyś konieczne, na tej podstawie
    każdemu uprawnionemu np. Policji zajmuje kika minut sprawdzenia w innej
    bazie. No nawet jeśli by się uprzeć, że kierowca ma zgłaszać zmianę adresu
    to i tak przy centralnym jego przetwarzaniu w bazie, nie widzę sensu wydawać
    mu za każdym razem nowe prawo jazdy czy dowód rejestracyjny...

    >W ogóle jedynym
    > miejscem gdzie powinien być adres, to jest DO.

    IMHO też tam nie musi być. Miejsce zamieszkania powinno się _zgłaszać_ , w
    jednym urzędzie, który by uzupełniał bazę PESEL i wystawiał potwierdzenie.
    Wymienianie z tej przyczyny dowodu za każdym razem jest zbędne.

    I tym sposobem z conajmniej 4 wizt w urzędach zostałaby 1.
    Etaty urzędnicze mogłby zostać przeniesione do sektorów bardziej potrzebnych
    (budowa dróg, przedszkola itd.).
    A zaganiani obywatele zamiast stać w kolejkach po wydanie nowego dokumentu
    zajmowali by się swoją pracą powiększającą przecież PKB i wpływy z podatków.
    I żyłoby się lepiej...