  • Data: 2010-08-24 08:49:43
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-24 01:51, mvoicem pisze:
    > Z drugiej strony patrząc, to ja mam płacić, ty masz płacić po to żeby
    > stworzyć superbazę z danymi wszelkimi. Obawiam się że utrzymanie i
    > zapewnienie jej bezpieczeństwa byłoby droższe (per capita) niż to co
    > zaoszczędzisz kilka razy w życiu na opłatach.

    To znaczy że baza PESEL nie istnieje? Albo że baza z DO nie istnieje i
    że adresy na DO są tylko drukowane i zapominane?

    > No właśnie - i chcę znać twój adres. Zwłaszcza wtedy kiedy mi go nie
    > podasz ;).

    No a co ma mój adres związku z tym, w jakim US składam zeznania? Czy to,
    że teraz składam do Gliwic zmienia Twoją sytuację? Jako kontrahent o tym
    nie wiesz. Nie bardzo też wiesz nawet w jakim UG mam EDG, bo to, że mam
    sklep w Wrocławiu, ośrodek szkoleniowy w Łodzi, przystań żeglarską w
    Iławie itp. nie daje ci tej wiedzy.

    Całość teraz działa jak dawniej banki. Mogłeś se mieć całą sieć banków w
    Polsce, a i tak jak miałeś konto w oddziale w Pcimiu, to tam miałeś
    konto i musiałeś się tam bujać. Chyba jeszcze część starych banków jak
    ING tak mają. Ale w Lukasie czy Multibanku po prostu losujesz sobie
    najbliższy oddział i tyle. Albo nawet nie ma oddziałów, bo sobie sam
    wszystko robisz jak w mBanku.

    Rozumiem, że państwo potrzebuje ewidencjonować obywatela do różnych
    statystyk, do planowania inwestycji itp. Ale do tego wystarczy jedna
    baza. Jak urzędas chce sprawdzić ile aut jest w danym rejonie żeby
    zaplanować drogi, to niech sobie jak to mówisz JOJNIE mnie z bazą
    zamieszkań, która i tak jest.

    > No to jaki jest związek z obowiązkiem meldunkowym?

    Że aby go zrealizować, muszę zapłacić 800zł. Bo tyle kosztuje jego
    realizacja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek