  • Data: 2010-08-24 11:52:36
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-24 11:00, mvoicem pisze:
    > Baza PESEL istnieje. Ale w niej nie masz danych o prawach jazdy,
    > dowodach osobistych itd... Jeżeliby w niej to wszystko trzymać, to
    > byłoby to a) drogie , b) niewygodne w użytkowaniu (bo w dokumencie
    > musiałbyś zamiast adresu mieć identyfikator z bazy).

    Po pierwsze kwestia trzymania to kwestia techniczna.
    Po drugie owszem, masz identyfikator z bazy. PESEL właśnie :D Masz go w
    DO, masz w paszporcie, masz w prawie jazdy. W DR chyba nie ma, ale nic
    nie stoi na przeszkodzie, żeby było. Wszystkie te dokumenty powinny
    zawierać tylko pesel i działać po prostu w komplecie z DO. Tak jak
    działa Karta Ubezpieczeniowa do przychodni lekarskiej. Na starych był
    adres, na nowych tylko imię, nazwisko i pesel. Fakt, że nazwisko też się
    zmienia, no ale nie tak często. Choć też jakby był goły pesel, nie
    byłoby źle.

    > Zauważ że napisałem "ale co do DG to nie do końca", czyli o DG pisałem a
    > nie o US.

    No i co z tą DG? Teraz też tak Bugiem a Prawdą nie wiesz gdzie ją mam
    wpisaną tylko musisz szukać wyszukiwarką na stat.gov.pl. A jak zamknę
    działalność to i tak nie dojdziesz przez stata, bo dostaniesz komunikat,
    że ta DG jest już wyrejestrowana.

    > Ale ty masz to obowiązek podać/wywiesić w widocznym miejscu.

    No i jaki ma związek ten obowiązek z wyborem przeze mnie miejsca, gdzie
    się chcę zarejestrować?

    > To wchodzi
    > w skład podstawowych danych o przedsiębiorcy. Jako twój (potencjalny)
    > kontrahent/klient mam prawo wiedzieć gdzie mieszkasz, jaki jest twój
    > NIP, jaki jest twój numer wpisu do EDG i w jakim UG/UM.

    No i se miej. Z dokładnością do mieszkania, bo to chore, żebym jako
    przedsiębiorca musiał np. w domu upierdliwych klientów przyjmować.
    Punkt Przyjmowania Klientów powinien w 100% wystarczyć. Jak chcę mieć go
    w domu, moja sprawa. Ale jak chcę mieć gdzie indziej, takoż moja.

    > Nie, obowiązek meldunkowy nie kosztuje cię (poza dojazdem i straconym
    > czasem) ani grosza. Wszystkie te w/w koszty są spowodowane twoją zmianą
    > adresu.

    Twoja logika jest tak pokrętna, że nawet nie będę tego komentował, bo
    rence i nogy opadają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek