  • Data: 2002-06-10 21:37:53
    Temat: Re: Korzystanie z sieci (internetu) prawo czy przywilej ?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra wrote:

    > Jacek wrote:
    >
    > [ciach]
    >
    > [ciach]

    > To znaczy ja odnosze wrazenie ze to zdanie tyczy sie nie dostepu do
    > internetu jako calosci a do jego poszczegolnych uslug.
    >
    > Taki typowy przyklad - IRC
    > Mozliwosc korzystania z kanalu jest przywilejem. Przywilejem ktory moze ci
    > odebrac operator kanalu bez podawania przyczyny.
    > Moze zablokowac ci dostep do jakiegos kanalu (odebrac ten przywilej).

    Sorry. Nie chce wchodzic ponownie w temat uslug, irc, temat rzeke.
    Autorka tej opinii wypowiada sie wyraznie o dostepie do SIECI
    w rozumieniu Internetu.
    I powiada sie, ze ten "dostep do sieci (internetu)" stanowi przywilej,
    a nie prawo.

    Poniewaz autorka pisala z Florida Atlantic University
    i artykul ma ostatnia date 1998, czyli jest tylko 4 lata stary
    a na wersje polska tego artykulu powolywalo sie wiele osob, ktore tutaj
    wystepowaly,
    to chcialbym sie jedynie skoncentrowac na sieci (internecie).

    Przyklad
    Na studiach, jedni studenci uzyskuja dostep do internetu, inni nie, na
    zasadzie uprzywilejowania.
    Uprzywilejowanie jednych to dyskryminacji innych.

    Poniewaz wszystkie szkoly, instytucje publiczne, urzedy za wielka woda,
    podpisuja karte o przestrzeganiu zakazu dyskryminacji i
    rownych mozliwosciach, dostepie, traktowaniu wszystkich,
    a zatem z wylaczeniem uprzywilejowania,
    to jak ta sama szkola i jej przedstawiciel moze propagowac
    zasady uprzywiejowania ( tutaj w zakresie dostepu do internetu).

    Wedlug mnie, ten tekst o uprzywilejowaniu powinien byc wykreslony z
    tamtej pracy, jako niezgodny z obowiazujacym stanem prawnym, zasada
    zakazu dyskryminacji ze wzgledu na ./..
    no wlasnie na co ?

    Jutro pisze do autorki o prosba o wyjasnienie podstawy jej tezy o
    korzystaniu z netu/internetu na zasadzie uprzywilejowania.

    Upowszechnianie tej tezy przynosi niestety wiele szkody w swiecie
    internetowym i takze w dyskusjach na usenecie.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl