  • Data: 2002-06-11 11:54:44
    Temat: Re: Korzystanie z sieci (internetu) prawo czy przywilej ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek wrote:

    > Przyklad
    > Na studiach, jedni studenci uzyskuja dostep do internetu, inni nie, na
    > zasadzie uprzywilejowania.
    > Uprzywilejowanie jednych to dyskryminacji innych.

    Dziwne - u mnie na studiach dostep jest rowny (przynajmniej teoretycznie).

    Mam wrazenie ze mozna rozpatrywac dwojako pojecie "dostep do internetu".
    Z jednej strony jako fizyczne udostepnienie jakis tam urzadzen technicznych
    sluzacych do nawiazania polaczenia.
    W tej materii mysle dostep do internetu jest przyilejem. Ktos -
    pracodawca, uczelnia itp moze jakiejs tam czesci ludzi udostepnic lub nie
    udostepnic mozliwosc korzystania ze sprzetu.

    Natomiast rozpatrujac internet jako globalna siec informacyjna to ma do
    niej dostep kazdy bez wyjatku.
    Nikt nie zostanie "niewpuszczony" ze wzgledu na kolor skory powiedzmy czy
    cokolwiek innego.

    Moze niech jakas analogia beda ulice w miescie. Prawo do korzystania z drog
    ma kazdy, jednak nie kazdy ma samochod.
    Posiadanie samochodu bylo w tym wypadku przywilejem.