  • Data: 2022-04-25 15:38:46
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2022 o 15:00, Olin pisze:

    > Maniakalnie czepiłeś się zakażeń.

    Co ja ci poradzę, że tak przyjęło się określać skuteczność szczepionki
    (konkretnie to nie zakażen nawet a symptomatycznych zakażeń czyli
    zachorowwań)?

    > Zdrowie i życie też się liczy.

    Dokładnie - dlatego szczepionki używa się w celu zapobiegania
    zachorowaniom (znaczy w ujęciu klasycznym, nie twojej nowomodzie).
    Zresztą skoro nie zapobiegają ani wystąpieniu choroby ani transmisji to
    sens powdawania ich poza grupami ryzyka jest dyskusyjny z punktu
    widzenia efektywności, bo oni wcale masowo na kowid nie umierają.

    Można spróbować oszacować:

    Koszt szczepień - około 14 mld na same szczepionki + koszty wykonania
    szczepienia. Agencja Oceny Technologii Medycznych
    i Taryfikacji (ta od danych z dupy) twierdzi że trochę powyżej 60PLN
    (żródło:
    https://bipold.aotm.gov.pl/assets/files/zlecenia_mz/
    2020/305/RPT/2020.12.03_szczepienia_SARS-COV-2_oprac
    owanie_wersja2_publ_BIP.pdf
    tabela 10). Ilość dawek 54M (źródło
    https://www.gov.pl/web/szczepimysie/raport-szczepien
    -przeciwko-covid-19)

    54mln*60+14mld=3,25mld+14mld - razem 17,25mld. Do tego koszty
    przechowywania i transportu (pisie) więc wyjdzie 20 miliardów na
    dotychczasowy koszt programu szczepień. 20% rocznego budżetu NFZ.

    W grupie do 50 lat zarejestrowano około 5% zgonów na kowid w stosunku do
    całości czarnych worków. Zgonów mamy 116 tys. 5% z nich to 5 800. Z
    czego powiedzy 20% wśród zaszczepionych -1160. Skutecznośc przeciw
    zgonom mniej więcej 70% - z grubego palca poniżej 50 roku życia
    uratowaliśmy szczepieniami 812 osób.

    Poniżej 50 roku życia mamy jakieś 17 milionów obywateli - niech będzie
    dla równego rachunku połowa (wiele się nie pomylimy). A więc
    proporcjonalna częśc kosztów to 10mld. Weźmy 8 bo dzieci do lat 5
    wypadają a i wcześniej nieco zawyżyliśmy.

    Wydaliśmy 8mld (8% rocznego budżetu NFZ) żeby ocalić życie 812 osób.
    Załóżmy że w tej grupie wiekowej mamy 40% wyszczepienia, więc jakby
    wszyy poszli to możnaby uratować powiedzy nie 812 a 2000 (też by trochę
    drożej wyszło, ale pomińsmy.

    Podsumowując w grupie wiekowej <50 kosztem ośmiu miliardów (8% budżetu
    NFZ!) ocaliliśmy 800 osób. 10 milonów na łba. Możesz podać drugą
    powszechnie refundowaną procedurę w kwocie 10mln na głowę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!