  • Data: 2022-04-21 20:56:42
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Apr 2022 20:32:09 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    >>> https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    > Ale dlaczego omikrona? Efekt omikrona to był w grudniu jak w "starej"
    > unii już panował mniej śmiertelny omicron a u nas jeszcze delta. Pisałem
    > wtedy o tym, ale byłem szurem. Teraz już się wyrównało, więc omikronem
    > ciężko to tłumaczyć.

    Ale ten wykres, 4-ta fala, to chyba gdzies wlasnie z grudnia.

    > Natomiast samymi szczepieniami też nie. Załóżmy
    > skuteczność nie wiem... 80% przeciw zgonom. Różnica w wyszczepieniu
    > powiedzmy 80%-50% to 30%. Razy 80% = 25%. Dla słowacji powinno być
    > powiedzmy 200*1,25=250 zgonów na milion. A jest 700. Gdzie błąd?

    Jak pisalem - mnie tam bardziej fascynuje np Estonia-Łotwa,
    zaszczepienie prawie to samo, smiertenosc dwukrotnie rózna.
    Czy np Polska-Litwa-Wegry.
    Zaszczepienie mielismy najwieksze, smiertelnosc najmniejszą.

    I np Słowacja-Grecja-Szwecja ... szczepienie jakos niewiele Grecji
    dało :-(

    Za to jak pisalismy - widac wyrazne róznice między starą i nową unią.
    Ale zarówno w smiertelnosci, jak w i szczepieniach, wiec nie wiadomo
    czy to skutek, czy przyczyna.

    J.