  • Data: 2022-04-22 01:42:01
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak nie mają ze sobą kontaktu to nie zarażają. Większość emerytów

    Rozumiem, potrzeba pełnej izolacji :)

    > mieszka oddzielnie (albo jak już razem to głównie w domkach i mają
    > "piętetko"). A jak nie... to trudno. W ramach kwarantany zamykano ich

    Większość ma rodziny, znajomych, które odwiedzają. Lockdown ogranicza
    równiez takie kontakty. Nb. jak już rozpatrujemy wesołe życie
    staruszków, to już sam fakt uwięzienia wielu ludzi w podeszłym wieku w
    domu to prawie wyrok. Pewnie zdrowiej by było zamknąć młodszych, a
    starszym pozwalać hasać.

    > _razem_ z chorymi. Można też im izolatoria potworzyć jak mieszkają z
    > "młodzieżą". Dalej taniej i skuteczniej niż niby lokdałn całej gospodarki.
    >
    > Tak jak piszę - na oko lokdałn "emerytów" robi 80% roboty przy prawie
    > zerowych kosztach dla gospodarki. Chyba warte pochylenia się?

    Może i warto, ale jakoś nie mam przekonania czy to na pewno tak prosto
    działa.

    > Jak emerytów odizolujesz to się od nich nie pozarażają. Zresztą przecież
    > i tak mimo lokdałnów ludzie się pozarażali.

    Najwyrażniej za słabe te lockdowny były.

    > Nie rób peweksu - ich leczymy ale nie zamykamy dla nich światową
    > gospodarkę. Baaa. Sprzedajemy im alkohol i budujemy autostrady do
    > zapierdalania:P

    Pieniądz jest pieniądz. Mógłbyś te $$$ skierować na polepszenie dostepu
    do usług medycznych w tym w czasie epidemii. Albo kompensacje
    przedsiębiorcom za lockdown :)

    > Oczywiście, że również należy w oparciu o względy ekonomiczne. Należy to
    > przeanalizować jak najszerzej. W oparciu o względy megdyczne, społeczne
    > ekonomiczne i jakie tam jeszcze wymyślimy! Lokdałny miały też rozległe
    > koszty społeczne. Poza tym trzeba po prostu zastanowić się na ile nasze
    > działania były skuteczne a być może przeciwskuteczne. Tak jak napisałem
    > - lokdałn samych emerytów robiłby jakieś 80% roboty przy prawie zerowych
    > kosztach (ekonomicznych). Wychodzi na to, że w ramach niewiele
    > znaczącego gestu zniszczyliśmy światową gospodarkę i sprwadziliśmy sobie
> [...]

    Największe zniszczenia nastąpiły wtedy, gdy lockdown był potrzebny ze
    względu na niewiadome poczynania wirusa. Potem były już mniejsze lub
    wieksze szamotania o dużo mniejszym ekonomicznym znaczeniu. Nie wiem,
    jak wyobrażasz sobie przeskoczyć ten pierwszy etap. A na poczatku
    raportowana ilość zgodnów była na poziomie 3-6%, powszechna panika z
    respiratorami i zajętością na OIOMach. Chciałbyś to wtedy otwierać na
    żywioł? Co innego od zeszłego roku, ale też od zeszłego roku wszystko
    stopniowo się poluzowuje.

    --
    Marcin