  • Data: 2022-04-22 04:26:40
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Kilka zdan komentarza:
    >
    > 1 - było wiadomo, że będzie mutować i było wiadomo, że wpłynie to na
    > skuteczność szczepień. I było to wiadomo od początku - polska zamówiła
    > od razu 6 dawek dwudawkowej szczpionki i teraz się problem zrobił.
    >
    > 2 - Była wskazówka, że będzie _raczej_ będzie mutować w łagodnieejszą
    > stronę - na ogół tak było.

    Panikę wywołał pierwotny wariant po którym przyszła bardziej zjadliwa
    delta, a Ty byś chciał w tej sytuacji luzować.

    > 3 - był "naukowy konsensus" te 5% o których piszesz było traktowane jak
    > szury.

    Ci idący pod prąd niezmiernie rzadko okazują się jednak geniuszami tak
    jak wałkowany wczesniej dr Pieniążek nie wygląda mi na Einsteina.
    Zapewne kazdy (ci głównego nurtu również) ma do zrobienia jakiś biznes
    twierdząc co twierdzi, ale jednak wydaje mi się bardziej prawdopodobne,
    że 5% czegos nie ogarnia, jest manipulowana lub manipuluje, niż że to
    samo dotyczy tych 95% pozostałych.

    > 4 - szury trafiły nie dlatego że są lepszymi naukowcami, a po prostu
    > naukowcy "nie trafili". Albo bardziej prawdopodobne, że po prostu

    Zgadza się, nie trafili, albo wybrali podejście mniejszego ryzyka gdyby
    coś poszło bardzo źle. Jakby to wszystko wyglądało gdyby coś nagle
    zmutowało z poziomem zakażalnosci omikronem i śmiertelnością na poziomie
    30% a nie byłoby lockdownów i podobnych?

    > wybieraliśmy sobie tych, co mówili co nam pasowało. I to największa
    > tragedia - okazało się, ze z perspektywy czasu "naukowy konsensus" się
    > mylił i teraz zdanie szura jest równie wiarygodne co zdanie profesora.

    To wybieralismy, to na poziomie politycznym bo jak dla mnie publikacje w
    uznanych czasopismach naukowych są nadal miarodajne.

    --
    Marcin